AZ ISKOLA GONDOLKODÁS HELYETT MAGOLÁSRA KÉNYSZERÍTI A GYEREKEKET
Az iskolában valójában nem tanulás folyik, hanem azoknak a természetes tanulási képességeknek (akár életre szóló) elfojtása, amelyekkel minden ember rendelkezik első életéveiben...
Az iskolákban ma arra kényszerítik a gyerekeket, hogy gondolkodás helyett inkább magoljanak be és mondjanak vissza egy rakás adatot. Így maximálisan leterhelik az emberi szellemet, miközben az a való életre készülve, egy halom viszonylag haszontalan információt kap cserébe. Mivel nem hagynak teret a szabad gondolkodásra, így a rendszer az igazán intelligens, kérdéseket megfogalmazó, gondolkodni vágyó lényeket, nagy részben kiveti magából. Aki viszont vakon megtanul mindent, akár úgy is hogy nem is érti amit megtanult, de vissza tudja mondani, óriási előnybe kerül. Ez az embertípus viszont, mivel soha nem értett semmit, soha nem is fog rájönni a tévedéseire, így válik a fejlődés legádázabb ellenségévé!
Például a bécsi születésű Ivan Illich, az iskolát a társadalmi egyenlőtlenségek melegágyának, az ott folyó oktatást pedig egyfajta agymosásnak tartja, amelynek egyetlen célja, hogy az egyént a fogyasztói társadalom igényeinek megfelelően idomítsa...
Tovább az eredeti cikkhez: https://www.origo.hu/kultura/20150207-az-iskola-nemcsak-megbetegit-butava-is-tesz.html
